Masque haida
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Masque anthropomorphe à transformation en cèdre, provenant de l'île de la Reine Charlotte (Haida Gwaii) et datant du 19e siècle.
Quatre images, une notice descriptive, des expositions, une bibliographie, un lien.
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Masque anthropomorphe à transformation en cèdre, provenant de l'île de la Reine Charlotte (Haida Gwaii) et datant du 19e siècle.
Quatre images, une notice descriptive, des expositions, une bibliographie, un lien.
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Masque constitué d'une pièce de cuir plié, fendu et peint.
Huit images, une notice descriptive, des expositions, une bibliographie.
[Exhibitions] 1991, boîte archives bleue, Beaubourg
Indigenous peoples of the Americas, Arizona, Mask, organic items, Ceremonial Art
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Mask representing a human face pigmented in two colors, the top part is a yellow ochre and the details of the face are colored in red.
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Probably of Yup'ik origin, this mask is from the beginning of the 20th century and represents a whale-person. It was acquired by Breton in 1935.
Three images, a descriptive notice, an exposition, a bibliography.
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Yup'ik Ceremonial Mask from Alaska, dated from the beginning of the 20th century.
No image, a descriptive notice, a museum, a link.
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Manuscript by André Breton dated Paris, 27 June 1960.
Three images, a description, a bibliography, a link.
[AB's Manuscripts] Manuscripts 1958-1966, [Revue] XXe siècle
Indigenous peoples of the Americas, Arizona, Mask, Work notes, Ceremonial Art, Reviews and Journals, Theater
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Masque représentant un visage aux traits naturalistes.
Une image, une notice descriptive.
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Yup'ik mask from Alaska in wood, partially painted with white and black pigments, not dated, acquired by André Breton in New York in 1945.
One image, one descriptive notice.
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Masque cagoule Navajo qui représente une divinité masculine. La couleur bleue représente le ciel, les motifs verticaux sur le couvre-nuque, la pluie.
Une image, une notice descriptive, des expositions, une bibliographie.
[Exhibitions] 1991, boîte archives bleue, Beaubourg
Indigenous peoples of the Americas, Mask, organic items, Ceremonial Art
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This mask with a distorted face, property of a shaman, was used during ceremonies of evocation and the representation of spirits, which could inspire a state of trance and premonitory vision in the shaman.
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Manuscript by André Breton, undated, about a mask made by Paul Haman.
An image, a descriptive note, a bibliography, a link, a collection.
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Yup'ik mask from Point Hope, Alaska, that André Breton acquired in July of 1944 in New York.
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Masque placé le long du mur de l'atelier d'André Breton.
Deux images, une notice descriptive, un lien.
Mask, organic items, Wall, Ceremonial Art, Oceania, Sculpture
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Masque d'André Breton en bronze doré daté aux environs de 1930.
Une image, une notice descriptive à compléter, une bibliographie.
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Masque Malagan en bois polychrome noir, rouge et blanc, cheveux, opercules de turbo, sans date connue.
Une image, une notice descriptive, un musée, des expositions.
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Masque en tilleul recouvert de toile. Une image, une description à compléter.
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Ce masque correspond au type Anya Kachina Mana ou Hokyana, divinité à la longue chevelure. Originaire de Zuni, où il est appelé Kokoshi, il revêt une grande importance chez les Hopi.
Indigenous peoples of the Americas, Arizona, Mask, organic items, Ceremonial Art
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Plaster mask of André Breton, around 1930.
One image, one descriptive notice to be completed.
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Masque à gueule de jaguar utilisé pour les danses des festivités de la vierge de la conception.